zondag 25 augustus 2013

Dip voor vingervoer on a budget

©BrightMind.nl



Soms smaakt iets heel lekker waarvan je denkt dat je daar een halve kruidentuin voor nodig hebt of andere net niet in huis producten. Dan blijkt dat als ik het navraag of opzoek helemaal niet zo te zijn. Yeh, daar hou ik van! Dus vandaag van de flinke rest crème frais een hele lekkere dip gemaakt.
Een eigen variant, dat dan weer wel. Laten we dan ook nog diverse frisse gezonde "snacks" in huis hebben, dat gaat helemaal goed komen!

Voor het vingervoer:

- Alles waar je lekker aan kunt knagen zoals worteltjes, komkommer, paprika, bleekselderij, bloemkoolroosjes, tomaatjes, augurk enz enz. Bij het doorspitten van mijn koelkast kwam daar verrassend nog veel van pas!

Voor de dip heb ik gebruikt:

- Het restant van de créme frais ( dat blijft soms lastig zo'n restje)
- Een flinke scheut slasaus
- Een flinke scheut chilisaus 
- Een scheut cognac 
  ( Ik hoop dat een zeer oud restje cognac nog oké is, komt dat ook nog eens op :-)
- Twee eetlepels tomatenketchup
- Snuf paprikapoeder
- Zout naar smaak

Lekker door elkaar roeren en dippen maar!


Probeer jij van restjes nog iets lekkers te maken? Heb je een favoriet?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie!