zondag 1 september 2013

Afvallig met afval?



Ik val denk ik (nog) in categorie goed. Goed bezig proberen te zijn :-) En dat gaat nog een beetje met vallen en op staan. Met bewondering lees ik blogs over mensen die werkelijk alles hergebruiken of juist helemaal niet gebruiken!

Hele studies worden er gewijd aan voeding ( vind ik heel belangrijk), cosmetica ( ook heel belangrijk) en aan het milieu ( ook zeer belangrijk). Toch maak ik me wel eens schuldig aan iets wat misschien niet door de beugel kan. Zoals het scheiden van afval.... Kranten en oud papier dat is niet zo moeilijk, Plastic dat lukt ook nog wel. Batterijen en van die spaarlampen, ook die breng ik trouw naar een speciale container.

Maar laten we zeggen een glazen pot pindakaas! Dat is voor mij nog even een ander verhaal. Ik wil dat glas wel apart houden, maar zo vies en kleverig die verzamelbak in? Is dat de bedoeling? Mij is niet echt bekend of je dat nu schoon moet aanleveren. Ik voel me altijd een beetje suf als ik een paar liter heet water sta te verkwisten om die pot schoon te krijgen. Of een fles waar stroop in heeft gezeten, dat is echt een hels karwei! Die kieper ik dus nog wel eens met een schuldige blik in de foute bak...

Diep weggestopt, dat is namelijk belangrijk .......want mijn lief heeft een oog voor mijn weggooi-zonden :-)


En jij? Gooi jij alles weg zoals het "hoort"?

1 opmerking:

  1. Hi Natalie,

    Zie
    http://www.milieucentraal.nl/themas/afval-heb-je-zelf-in-de-hand/verpakkingen/glas

    Ik doe het als volgt: de potten schraap ik schoon of laat de stroopfles zoveel mogelijk leeglopen. Ik zet alles met de dop/deksel erop in de garage. Als ik naar de glasbak ga dan neem ik een plastic zak mee. Daar doe ik de overgebleven deksels in die ik vlak voor dat ik het glas weggooi eraf haal. Plastic gaat dan meteen in de plastic bak. Deksels soms in de vuilnisbak en soms in de afwasmachine en dan spaar ik ze op als ik naar het gemeenteterrein ga en dan gaan ze in het blikafval.

    Verder ben ik een echte plastic hero want ik heb ca. 2,5 vuilniszak vol iedere week. Ik heb er een aparte vuilnisbak voor in de garage. Het plastic spoel ik soms heel even om (van vlees en yoghurt) omdat dat erg gaat stinken.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats hier je reactie!