woensdag 21 december 2011

Online soppen!

Meestal gaat het wel goed dat online shoppen. Op een enkel keertje na dat mijn betaling wel gelukt was maar er geen order te vinden was....., na een telefoontje ook weer opgelost. Het vertrouwen was toen wel even weg moet ik je eerlijk bekennen.

Daarna zijn er tientallen bestellingen prima verwerkt. Omdat de hardisk niet gelukt was bij de Aldi ging de speurtocht op internet verder. Vanuit de luie bureaustoel toen bij Dixons twee hardisks besteld van Freecom. Op de site was te zien dat er in Leiden genoeg voorraad te vinden was en thuisbezorgen was bij dit product niet mogelijk. Ik kon gewoon bestellen en de producten zouden worden gereserveerd waarna ik een telefoontje kon verwachten. Het bleef gedurende twee dagen stil na de besteldatum.

Bellen met het filiaal dus. Nee, die harddisks zijn een probleem ja. Nergens bijna meer op voorraad...door de overstromingen in Tokio, Japan ( iets aziatisch i.i.g) is het hele logistieke proces een probleem wist de winkelmeneer mij te vertellen. Oke, maar de site geeft aan dat jullie voldoende voorraad hebben.... Ja, de site.. Dat is ook een probleem. Wij zijn onlangs overgenomen door een ander bedrijf en nu is er iets fout gegaan met de website en kloppen de voorraden niet.
Oké, haal dan mijn bestelling maar weg. Het duurt vast wel een tijdje voordat de site weer goed werkt én het water gezakt is ben ik bang. Dat was geen probleem. Fijn, maar ik heb nog maar twee dagen voor kerst en geen harddisks.

Uiteindelijk had ik een betaalbaar alternatief gevonden. Voor de zekerheid toch maar even bellen. Ik kreeg zeker en vast een zeer Belgische mevrouw aan de lijn van Pixmania. Ik wilde graag weten of mijn bestelling wel voor de kerst zou binnen komen. Ach mevrouw, dat kunnen wij niet met zekerheid zeggen. Wij zijn een Frans bedrijf. Dat duurt natuurlijk effekes.  Dat hangt ook af van de distributeur en de verzender. Met de expresdienst zou dat mogelijk zijn maar dat ies niet zeker. Ik wilde nog even zeggen dat op de site toch echt vermeld staat dat als ik vóór de 22e vóór de klok van drie bestel, ik het dan gegarandeerd voor kerst zal ontvangen. Ik dacht, laat maar, dit gesprek kost 35 cent per minuut.....

Na de hele bestelprocedure te hebben doorlopen moest ik dus wel kiezen voor de expresdienst van bijna 16 euro. Dat was drie euro meer dan de gewone verzending. Ala, da moet dan maar. Betaald met Ideal en nu afwachten of dit bedrijf geen last heeft van natte voeten en de vrachtwagens gewoon kunnen rijden naar Nederland.


Geduldig wachten wij af....






1 opmerking:

  1. Hoi Natalie,

    Ik hoor die mevrouw zo praten. Dat je al het geluk hebt dat je nog iemand te spreken krijgt trouwens. Meestal moet je eerst 2 menu's door en dan kom je bij iemand die ook weer niet weet hoe het zit. Veel succes ermee.
    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen

Plaats hier je reactie!